avatar Ten blog rowerowy prowadzi STi z miasteczka Częstochowa. Przejechałem 41362km (przed BS) + 179380.58km (na BS)

Rok 2024

• Sprzęt Kuba

Chęciny

Sobota, 27 lipca 2019 · dodano: 28.07.2019 | Komentarze 0

Dziś wreszcie doszedł do skutku planowany od dawna wyjazd do Chęcin. Rano pociągiem do Kielc. W Kielcach udajemy się do kamieniołomu Kadzielnia, skąd kierujemy do celu naszej dzisiejszej wycieczki, czyli do Chęcin. Po drodze lekki deszczyk, nic wielkiego ale moczy asfalt i robi jazdę niezbyt przyjemną a do tego łapę kapcia.
Zamek w Chęcinach bardzo ładny. Zwiedzamy, posilamy się i trzeba udać się w nudną drogę powrotną. Płasko i z wiatrem, więc jedzie i się lekko i szybko. Droga asfaltowa, najprostsza z możliwych. Przez Małogoszcz, Włoszową, Koniecpol, Świętą Annę. W Mokrzeszy zaczyna kropić. Lekko, więc początkowo zupełnie nie przeszkadza. Do czasu aż nawierzchnia robi się coraz bardziej mokra. Jedziemy przez Małusy i Srocko gdzie już totalne zaskoczenie. Kupa gradu na poboczach i w rowach a temperatura gwałtownie spadła. W lesie przed hutą mgła i ~15 stopni celcjusza.
Mimo lekkich przygód po drodze warto było zobaczyć przepiękny zamek w Chęcinach.